Monday, February 14, 2011

Tension Mencari......

Assalamualaikum semua...

saya nak minta tolong dgn saudara / saudari semua...

saya seorang student MISDEC  sebuah tempat berkursus di batu berendam, Melaka...
sekarang sy hampir tamat dgn kursus sy... iaitu kursus "Eksekutif Produk Halal"

Dalam course sy ini, sy belajar...
1. HACCP,GMP,GHP 
- topik ni sy lmbt skit pick-up... sbb lecturuer kata "kalau awk masuk alam pekerjaan baru awk faham semua ini" 

2. KEUSHAWANAN


3. BERKAITAN MAKANAN


4. macam2 lagi la....


Dalam bab nie sy blaja bnyk la jugak...nak kate power tu takde la...tp stakat nak niaga 2...kalu ade modal...insya'allah jalan...huhuhu
Dan sebelum ni saya ada belajar "di Kolej Islam Pahang" dalam jurusan pengajian Islam pengkhususan Dakwah dan Pengurusan...
- jadi keyakinan untuk saya berhadapan dengan masyarakat 2 ade la tinggi skit......

saya sebenarnya kesuntukan masa untuk mencari tempat praktikal saya... saya mula praktikal pada bulan 4... dalam masa 2 bulan jer... surat yg dikeluarkn dr tempat sy blaja utk menjalani latihan pratikal keluar agak lmbt sedikit sebab sy amik kursus jangka pendek...masa yg diberi amat suntuk untuk mencari tempat untuk praktikal... 

saya ingin meminta tolong dari saudara / saudari didalam yang terbaca menda ini... jika ada diantara saudara / saudari yg ingin mengambil pelajar seperti saya menjalani praktikal... alhamdulillah... syukur... sy sudah mencuba mencari tempat untuk praktikal secara online @ interview dgn syrikat di sekitar melaka... ada yg menolak dan ada yg belum memutuskan utk mengambil org seperti saya... 

tempat saya tak kisah... alhamdulillah kalau dapat di sekitar melaka @ kuantan... sbab transprt yg saya ada cuma motosikal shj...

ini antara usaha untuk mencari tempat praktikal yg related dgn kursus sy... jika semua usaha sy tidak dpt... sy redha... jika sy tak dapat tempat praktikal yang elok... rugilah sy... sebab apa yg saya belajar sy tidak praktikkan di tempat kerja... sy ingat belajar dgn org yg berpengalaman dan memantapkan lagi skill sy dalam bdang Makanan dan Barang Gunaan yang ade kaitan ngan Halal ini... insyaallah... sy akan bekerja dengan rajin dan bersungguh-sungguh...

ini email dan contact number sy jika saudara / saudari ingin menolog sy... terima kaish 

Aarm_aRt89@yahoo.com.my

No comments:

Post a Comment